torsdag den 27. marts 2008

Facecrack version 2

Så skete det. Man kan date over facebook. Det er jo vidunderligt. Jeg tror vi alle har oplevet en nedgang i vores afhængighed af facebook. Dels fordi der er kun så mange mennesker i verden man kan blive venner med og det der med ninjaspil og akvariefisk gets old på et tidspunkt. Dels gider man ikke blive ved med at se billeder af ens meget perifærer venners ferier og drukture.
Men men men nu er der noget, der hedder Spark på facebook, som er lidt dating.dk agtigt. Jeg sad på job i Silkeborg og skulle have 4 timer til at gå med noget, så jeg tilføjede det til min profil. Så kan man klikke sig igennem mænd i DK som også har denne application på deres profil. For sjov trykkede jeg "flirt" på 4-5 stykker bare for at se hvad der skete. Resultatet var uforudset positivt.
Jeg fik en besked fra en nuttet folkeskolelære ved navn Niels Bertelsen, som er 33 år. Meget god alder tænker jeg. Han har hverken hang til ansigtsvisir eller tendens til lange balder. Han virker heller ikke umiddelbart som en oplagt kandidat til Paradise Hotel eller lignende realityshows. Vi har skrevet sammen i lidt over 14 dage nu om ingenting, men nu er problemet jo at jeg er blevet nysgerrig.
Er Niels den, der skal opfylde min drøm om at gå fra status: "single" til "in a relationship"???
Problemet er, hvordan jeg lige får det grejet. Jeg vil gerne ses med ham, men orker på ingen måde den onbligatoriske kaffe-date, hvor man sidder der og skal være interessant i 3 timer mens man hele tiden er bevidst om ikke at bøvse grundet skummet i ens store latte.
Jeg har nu udfordret ham i TP, hvilket viste sig måske at være en indgangsvinkel. Jeg vil bare ikke være den der inviterer, da jeg har prøvet en gang for mange at være fremme i skoene, hvilket ikke har været nogen succes.

Kom endelig med forslag til hvordan man grejer den.. Og forslag til sjove dates..

4 kommentarer:

Jo sagde ...

Det jeg synes vi har brug for er den mere akademiske, eller bare mindre kreative udgave af drage-dating (til jer der ik er indviet, er det et date koncept hvor man i stedet for at drikke sig oppustet i latte, bygger en drage). Godt nok er han skolelære, og har muligvis haft noget obligatorisk formning, men det er nok bedre med noget ala TP, dog er jeg her nervøs for at du vil give ham mega tæsk. Men faktisk har jeg en ide, jeg synes du skal inviterer ham med ned på Hello Monday, når vi andre ik er her selvfølgelig, og så spille wii. Det er mega sjovt, og alle er gode til det fra start! Så kan I købe sandwitch og tage med herned, og du er samtidig fri for at det blir på privaten! Til dit sidste spørgsmål; you go 80, så må han gå de sidste 20!!! Han skal spørge, fyre skræmmes af piger der er fremme i skoen som os- først når de kender os, er det det de elsker mest. Sådan er det bare!

roller girl sagde ...

Mega godt forslag faktisk. Wii er jo efter sigende sjovt. Men tror nu han vil kunne tæske mig noget kun i TP da han jo har en meget bred viden. Han undeviser i matematik, historie, idræt og hjemkundskab.

Jo sagde ...

faktisk komplimenterer de fag dig da ret godt! Jeg er da især spændt på om han kan lave hekseøjne og bananrolade (husker du dem fra hjemkundskab?). Palle synes I skal lave fondue, bruge eftermiddagen i genbrugsbutikker og finde et fondue sæt, så ud og finde ting man kan dyppe i rødvin eller fedt og så hjem og dyppe løs.

Anonym sagde ...

Jeg kommer gerne med et forslag, uden dog at have nogen som helst erfaring indenfor hele dating konceptet - jeg var afsat længe før det blev moderne at "date" i Danmark (eller noget).

Hvad med en acceleret date?
Istedet for som nogen gør at spille sukkersød og kun være flink de første mange gange man dater, for efter nogen tid at opdage hvordan modparten virkeligt er, når han engang bliver lidt stresset senere.

Prøv at arrangere en date i eksempelvis IKEA, her kommer ens naturlige frustrationer og frem, specielt hvis det er lørdag omkring middag.

Emnet kan naturligvis varieres hvis du har rigeligt med svenske møbler. Forinden den planlagte date aftaler du med en cafe/restaurant etc. at i får rigtigt dårlig service. Er han et svin overfor personalet der, så er han nok ikke værd at samle på.

Bare en ide, brug den hvis du vil!

//Peden, stalker af bloggen, og forhåbentligt mindre end meget perifær!