torsdag den 3. april 2008

Next stop det virkelige liv

Så sidder jeg endnu engang og spilder tiden på mit arbejde. Burde egentlig sidde og arbejde på et aftalebrev til Samsø kommune, som vil have os til at lave en analyse af hvordan de ligger i forhold til 5 andre kommuner på lønudgifter til administration. Hold kæft det er ikke særlig interessant.
Den slag opgaver er der virkelig mange af her hos Deloitte og så var det at jeg kom til at reflektere over hvad jeg skal med livet.
Lige om lidt er jeg jo ikke længere studerende. Det vil sige der er lige den lille forhindring de kalder "specialet", men som jeg har forstået er det vist bare en formalitet:-)
Når man nu står overfor en skillevej for 3 gang i sit liv er det vigtigt (igen) at vælge rigtigt. 1. skillevej var da men skulle vælge mellem gym, handelsskolen eller elektrikeruddannelsen. 2. skillevej var da man så skulle gøre op med sig selv om man skulle gøre karrier hos Shell, på uni eller blive SOSU assistent.
Og nu står man her og skal ikke gå i skole længere og skal bestemme sig for hvad man vil om ikke resten af livet så i hvert fald hvilken retning man skal satse på. Og hold kæft det er svært, da der er så mange faktorer, der spiller ind.
Altså man kan jo have den indstilling, at man bare skal have et arbejde, da det bare handler om at få studiegælden betalt af. Jeg har dog erfaret i min korte tid her i Silkeby, at jeg dør, hvis ikke jeg synes opgaverne er spændende.
Derfor sidder jeg lige nu og tænker at man nok skal følge følelsen i maven, som i livets andre aspekter. Jeg må erkende, at I'm just not that into kommuner. Jeg vil altså redde negerne selvom det er pisse svært at få lov til.
Man skal jo have alle former for erfaringer med organisering, kunne alle mulige underlige sprog og så vide en masse om negere og de organisationer, der beskæftiger sig med dem.
Jeg har erfaring inden for organisering gennem min mappe med vigtige parpirer. Jeg har inddelt dem i Lønsedler, Skatteting, Pension, S.U, og så er der en der hedder diverse, hvor alt andet ligger.
Sprog kan jeg mange af. Dansk, Engelsk, Benito-spansk (min spansklærer i gym ville jo have at vi skulle kalde ham Benito, han hed Bent og hans søn hed jo Franz), Tysk og Nordjysk.
Det med viden om organisationer har jeg også, jeg ved fx at FN ligger i New York og at jeg vil gøre hvad som helst for at få job hos dem...
Hov, jeg har da bare det der skal til. Jeg skriver sgu en ansøgning med det samme. Tak fordi i lyttede. Ses i NY..

Ingen kommentarer: