tirsdag den 15. december 2009

Job sat i perspektiv

I formiddags fik jeg en sms fra Dirk, hvori der stod "Jeg skal fotografere Robbie Williams idag". Denne sms satte hele mit arbejdsliv lidt i perspektiv...

Dirk får penge for at fotografere folk som Robbie Williams, kommer på scenen med Metallica og laver musikvideo for Duné og The Storm. Når han står op om morgnen (hvilket han jo selv bestemmer om han gider, for det er jo hans egen biks) kan han se frem til måske 3 timers arbejde, hvor 1 af dem er sammen med Robbie.

Når jeg står op om morgnen kan jeg se frem til en dag hvor jeg skal læse kommunale budgetter igenne, eller lave omkostningsanalyser af hvad det vil koste at bygge en materielgård i Skanderborg Kommune, eller kortlægge Regionernes finansieringssystem, deres organisering og hvilke konsulenter de har inde nu, for at se om det er et potentielt marked.

Det giver altså ikke et hak opad i arbejdsglæden!

6 kommentarer:

Jo sagde ...

Det er en udbredt misforståelse at man som selvstændig selv kan bestemme om man vil stå op af sengen... man kan jo godt blive liggende, men så kan man os se sin bix gå nedenom og hjem i løbet af NO TIME. Situationen er den at du ikke kan blive i sengen om du så har 42+ i feber, vink farvel til alt der hedder pension, weekender og barsel. Der går kun løn ind på din konto hvis man har lavet noget, og kun hvis dine kunder vælger at betale deres regninger. Jeg skal love dig for at der os for Dirk er lang mellem foto snapsne, hvis hans arbejde minder bare lidt om mit laver man 5 skod opgaver hver gang man laver 1 sjov.

Ik tro at selvstændig krea med hang til kendisser kun er sjovt! Når det så er sagt ville jeg da nok gerne have sat en pensionsopsparing på højkant for den fotoskydning.

Snablen sagde ...

Verden har ikke brug for flere billeder af Robbie. Men om noget brug for at hele den offentlige sektor trawles igennem! Måske mindre gamourøst end Dirk, men man gør faktisk ret godt.

Sådan har jeg det da lidt. Det var ikke specielt glam at køre næsten helt til Viborg i 3 mdr. men nu har de sparet 6 årsværk og er holdt op med at bruge en regnskov af papir.

roller girl sagde ...

Jeg siger ikke at det er let at være selvstændig. Jeg siger bare at Dirk er jo kun sig selv i sit firma, så han har ret frie rammer og har ingen chef der behandler ham som om han er 4 år og absolut ikke kan håndtere ansvar.

Jeg er ligeglad med om jeg gør en forskel i mit job, jeg vil bare gerne knalde Robbie!

Snablen sagde ...

Opgaven med at knalde Robbie er jeg ikke sikker på - sådan bare lige et skud fra hoften - af Dirk vil løse. Kan han ikke hyre dig ind som ekstern konsulent til den opgave?

Jo sagde ...

ekstern knalde-konsulent :-) Go ide Snabel! Og Roller du har helt ret, på top 1. over at være selvstændig finder man punktet "INGEN CHEF"

Snablen sagde ...

Ja. Så kan du sige "det blir 1000..". Konsulenter er vant til at sælge sig selv. Ny smagfuld line of service.