tirsdag den 25. november 2008

Feminisme anno III

Helt ening, ingen kvinde-kvoter - det minder mest af alt om ordninger på fod med dem man ser i folkeskolen som; min. 1 indvander, handikappede eller andet godt fra minoritetshavet i hver klasse. Det er patetisk!!!

Til gengæld taler jeg af bitter erfaring, når jeg siger at samfundet pt. ikke er indrettet til at kvinder med egen virksomhed, og karriere-ambitioner får børn.

Eksempler på dette er pasningsgaranti: Det betyder at børn kan komme i institution fra de er 6 mrd (så karriere-moren kan komme ud og få noget fra hånden), det er udelukkende på papiret det kan lade sig gøre, irl. er der ingen der bruger det, og man bliver gjort til skamme hvis man alligevel drister sig til at benytte sig af garantien.

Andet eksempel: barsel... det er fint med garantifonten, der sikre alle løn under barsel, blot en skam at ingen på kommunen kan overskue det! Helt lavpraktisk betyder det for Hello Monday at vi det sidste halve år har fået ialt 7000,- i godtgørelse for min barsel, det stemmer ik helt overens med de ca. 150.000,- kr de har givet mig i perioden. Altså en dyr fornøjelse at have en kvindelig ansat på barsel - jeg ville faktisk selv være bange for at ansætte en. Medmindre man arbejder på TDC eller lignende steder, der selv har folk der kan finde ud af tingene, bør man afholde sig fra enten at få børn eller at have ambitioner, i hvert fald som tingene fungere lige nu.

Havde sådan set håbet at Roller ville blive statsminister (eller noget der ligner) så der kunne komme nye boller på ligestillingssuppen.

Ingen kommentarer: