onsdag den 21. januar 2009

Stof til eftertanke

Igår var en milepæl i Amerikansk og for den sags skyld verdens historie. USA fik igår deres 44. præsident som er halvt kenyansk og halvt amerikansk eller det man kalder afroamerikansk. Det er det vildeste jeg har oplevet i mit liv og det er virkelig et stort skridt i forhold til raceskellene der er mellem mennesker verden over.
Da jeg så så nyhederne her til morgen fandt jeg ud af at vores lille (selvudråbte) frisindede land diskuterer, hvorvidt en dommer i en dansk retssal må bære tørklæde.

Tænk lige over det...

2 kommentarer:

Jo sagde ...

(pegefinger føres via panden ned til næse-tippen, så man ligner en gris) "tænk hvis alle gjorde det" Altså udviddet deres horisont bare lidt.
Men det er måske som med kærgården... det er svært i starten fordi alle bare er vant til lurpak, og pludselig finder man ud af at blandingsproduktet ikke alene er lettere at smør ud, det federe os mindre og smager godt. om 50 år tror jeg der blir født flere blandingsprodukter end os Lurpakker, og så er man nødt til at udvide sin horisont. Tak Obama!

Snablen sagde ...

I det mindste er vi holdt op med at ryge os selv ihjel på barerne. Det giver os igen en unik mulighed for at rynke snerpet på næsen når vi rejser i udlandet. Se DET er jo gennemtænkt!