onsdag den 7. januar 2009

Året der gik 2008

Jeg vil, ligesom sidste år, lave en lille opsamling på året der er gået. Det vil være dejligt, hvis i tilføjer kommentarer, hvis der er vigtige begivenheder jeg har overset.

Roxy er stadig forlovet, da brylluppet blev udskudt grundet en meget fremskreden graviditet på den fastsatte dato. Roxy og Thomas har i år fået den dejligste lille dreng, Karl, som er beslægtet med mummitroldene. Den lille familie er flyttet på landet som det sig hør og bør. De bor nu på en tro kopi af Næsbygård med heste, grise, hunde og katte.
Jo er også nedkommet med en dreng i 2008. Den lille Bille forvoldte sin mor megen ubehag under den første del af graviditeten, men fødslen gik hurtigere end lynets hast og Bille er det nemmeste barn i verdenshistorien. Han kan eksempelvis blive indlagt med SR-virus uden at ytre den mindste ubehag ved intubering. Tabber lille jas. I forbindelse med familieforøgelse har Jo og Palle været igennem noget af en kamp med pladsanvisningen i Århus Kommune. Det viser sig, at man skal komme med selvmords trusler for ikke at få anvist en plads på den anden side af jorden. På karrierefronten går det forrygende for Jo. Hun er kommet med i en tænketank, hvor borgmesteren og andre højt på strå personer deltager. Vi er alle meget stolte.
For Balle blev 2008 et begivenhedsrigt år. Hun og Henrik flyttede til KBH da Henrik fik drømmejobbet hos Dong og Balle fik drømmepraktikken hos Institut for Menneskerettigheder. Det gik dog værre eller bedre end, at Balle nu er single og har fået en hyggelig lejlighed i Valby. Det er ikke en sjov situation at stå i, men Balle du skal vide at vi alle er her og klar til at hjælpe. Hvem ved, det kan jo være hun ender i Århus!!!
Der er ikke så meget nyt ved Ditte og Peter. De er stadig lykkelige og har den dejligste lejlighed. Ditte er i sin sidste omgang klinik, som denne gang heldigvis var i Århus og ikke Holstebronx. Der er dermed ikke lang tid til at vi kan kalde hende Doktor Adolfsen.
Crosse har brugt den første del af o8 til at finde sig til rette i sin nye by. dog tog hun babyboomet med sig fra Aalborg, men vi er stadig en hård kerne, der kæmper imod graviditeten. Der har været et par romancer for Crosse i det forgangne år. Først en Morten og derefter endnu en. Begge viste sig dog ikke at være noget, så måske det ville være en idé at arbejde i en ny navnekategori. Måske Rasmus er bedre? Derudover er hun blevet håndboldklubben ASAs nye talentspejder, dog går dette ikke så godt da det mest er på de Århusianske bodegaer hun leder..
Jo2 er kommet over arkitekten på motocyklen og har sågar haft en lille fling med en unavngiven højnedreng. Han viste sig dog at være lige så fesen som arkitekten på motorcyklen. Desuden har det lykkedes vores lille fe hovedsageligt, at tiltrække mænd der allerede er taget, hvilket jo ikke er helt optimalt. Udover mænd med kærester har feen fyldt sit liv med skole og sit helt geniale afgangsprojekt, som vi alle glæder os til at overvære fremlæggelsen af d. 20. januar. Så skal der bare drikke champange!!!
Louises 08 minder på mange måder om hendes 07. Endnu engang er hendes arbejdssituation lidt usikker, da arkitektbranchen efter sigende er en æns presset. Hun har ellers været en meget succesfuld direktionsassistent på SHL og måske hun bliver ved med at være det. Det vil tiden vise. Hvad mænd angår ligner året også det foregående, denne gang bare uden mænd, der ligner fjerkræ. Hun havde en hed romance med en entreprnør som inviterede på romantisk get away på Skagen. Finanskrisen har dog høstet mange ofre og Louises og Entreprenørens forhold er et af dem. Hans firma og liv generelt blev for uoverskueligt til at svare på telefonopkald og så er det jo lidt svært at opretholde et langdistanceforhold.
Jeg selv har haft et godt år. Jeg er efter endt praktik blevet som studentermedhjælper hos Deloitte og får forhåbentlig lov til at blive efter endt uddannelse. Mænd har der da også været nogen af nogle mere langtidsholdbare end andre, men det vigtigste jeg tager med mig fra 08 er, at ikke alle mænd er svin. Der er et par gode derude, som stadig ikke er taget. 08 var også året, hvor jeg skulle høste mit første 12 tal på uni. Det var den vildeste oplevelse og endte da også med at jeg drak shots. Så ved man der er sket noget ekstraordinært!!! Jeg er desuden påbegyndt mit speciale som handler om om takststyring på sygehusene påvirker kvaliteten. Det går rigtig godt med det og jeg vil bede alle om at sætte kryds i kalendere d. 2. juni, for der skal vi have champange!!

Alt i alt har 2008 budt på mange dejlige oplevelser og drengebørn. Dog synes jeg der har været alt for lidt pastelfarvet tyl. Alle de fester, der blev stillet i udsigt i 08 må jo komme i 09 så jeg kan få mit pastelfarvede festskrud på!!!!
Mit ønske for 2009 er at vi får set hinanden mere og at flere af jer vil bruge denne blog til at opdatere os andre på jeres liv, tanker og meninger!

Jeg elsker jer alle mere end i aner. 2008 ville ikke have været det samme uden jer tøser!!!

2 kommentarer:

Jo sagde ...

Når mængen af snot der dagligt kommer ud af mit hoved er under en liter, giver jeg gerne mit besyv med. Indtil da... glæder jeg mig til at se hvad i andre synes om 2008.

roller girl sagde ...

I øvrigt glemte jeg jo at nævne den mest betydningsfulde begivenhed for mig i 08. Det amerikanske præsidentvalg, hvor amerikanerne viste, at de ikke er så dumme som de virker til at være. Det var det største jeg nogensinde har været med til og så at opleve det i New York sammen med den mest amerikansk-politik entusiast jeg kender, nemlig Marie, gjorde bare oplevelsen endnu vildere.