fredag den 15. januar 2010

Fuck, marry kill - krea udgaven

Det er nu tid til endnu en omgang FMK - den første af sin slags i 2010. Jeg har valgt 3 af hvor tids største filminstruktører som alle evner at lave box office successer på stribe over den samme red-verden-historie. En ret stor bedrift i sig selv.

Faktisk er det en luksusudgave af FMK, for det følger extra data med på hottierne.

Stephen S
Film: Har Indiana Jones, Poltergeist, alle mulige krigsfilm som Black Hawk Down, Enemy At The Gates, og Munic på samvittigheden.
Antal awards: 3 (ej, kom da nu lidt!)
Formue: Ca. 3 mia. USD
Privat: Gift for 2. gang, har en helveds masse sammenbragte og egne børn 7 og er jøde (hvor er hatten, spør jeg bare)

James Cam
Film: Ud over storfilmen Pihrana II har James lavet Dybet, Aliens, Terminator II (den bedste, ved vi alle), True Lies, Titanic, lidt om Spiderman, noget dokumentar værk og ikke mindst Avatar.
Antal awards: 6 (inkl. en sær Canadisk Life Achievement agtig en)
Formue: Ca. 5 mia USD
Privat: Har været gift 5 gange har 4 børn og beskrives som et røvhul med ild i selv samme.

Peter J
Film: Fra sin splatterperiode blev Braindead og Bad Taste bl.a. til og efter den kom Heavenly Creatures, Lord of the Rings, King Kong og District 9.
Antal awards: 17 ud af 30 alene med Lord of the Rings, men er også blevet kåret til Knight Companion (så deeet)
Formue: sølle 450 mio. NZD (= 333 mio. USD)
Privat: Røvt sygt! Har været gift med Frances siden 87. De har to børn (men er det mon Frances aka Baby fra Dirty Dancing??)

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

synes denne "årets føreste" fmk er en værdig omend svær udfordring...

men dejligt at blive hjulpet på vej af lidt ekstra oplysning.

Fuck er nem, som former star-fucker må jeg gå for steven s. simpelthen fordi jeg i så fald ville kunne sige: at man har været der!

Marry ender med en Peter, simpelthen fordi man må formode at han har udlevet hvad der var af splat i ham OG jeg kneb en tåre i King Kong.

Kill bliver James - sorry james, men jeg er bange for at han akkurart har toppet, og ved ikke om jeg orker flere "jeg-har-brugt-en-filiart-på-at-skabe-et-mesterværk-film"

Unknown sagde ...

palle
= jo

roller girl sagde ...

Nu har jeg grublet og grublet over denne FMK og er nu nået frem til en konklusion.

Fuck må blive James C. Dette er der 3 grunde til: 1) han er den rigeste og det kan man muligvis bruge til noget afpresning på sigt. 2) Han skal belønnes for Terminator 2 og 3) han er, som snablen skriver, kendt som et røvhul, hvilket jeg forestiller mig kan oversættes til et knald hvor han tager styringen.

Marry bliver Peter J fordi jeg har en stor forkærlighed for filmnørder og så tror jeg han er ret sjov at hænge med. Det kræver en vis portion humor og talent at gå fra at lave splatter b-film til et mesterværk som Ringenes Herre. Var dog meget uimponeret over District 9. Det var et lidt for underligt plot til mig.

Kill ender så med Stephen S, men mest fordi der ikke er kommet noget amazing fra hans kant i meget lang tid. Det betyder at det er ham verden bedst kan undvære. Han har givet os de mesterværker han kan præstere. Sorry Stephen..