torsdag den 13. september 2007

Hvorfor er knogler moderne?

Okay, så så man lige Britney i palietbikini til MTV video music awards og så lød, der et ramaskrig (hvordan lyder det egentlig?) gennem Las Vegas, hvor showet blev holdt og Hollywood. Hun var jo blevet nærmest klinisk overvægtig!!!!!!!!! Hvordan kunne hun få sig til..nej tillade sig at vise så vammel en krop frem for hele verden og showbizzzz?
Nu har jeg, som de fleste andre, set billederne og sidder tilbage formet som et stort spørgsmål; Hvorhenne har det der nogensinde været overvægtig. Umiddelbart er min professionelle vurdering at hendes BMI ligger inden for normalen, men i Hollywood og modeverden arbejder de med en anden skala tror jeg.
Her er det mængden af synlige knogler der er determinerende for om man "ser normal/hot" ud, og når dette er det nye ideal kommer en firskåren pige som Britney til at ligne en strandet hval. Det triste er blot, at det jo ikke kun er Britney som kommer til at se uhyggeligt overvægtig ud, vi andre bliver sat i samme bås. Denne bås giver vand på møllen til det evigt tilstedeværende selvhad. Hele tiden var vi for tykke og havde for få synlige knogler.
Nu har jeg så 2 spørgsmål. Det første relaterer sig til moden i efteråret/vinteren 2007 og det andet til mænd.
Hvorfor er det at, når nu idealet er et omvandrende skelet hvorfor er det så lige akkurat, at vi skal pakkes ind i volumiøse kjoler og uformlige t-shirts? Altså, forstå mig ret, mine sidemaver jubler for denne mode, men problemet er semtidig at har man bare den mindste antydning af en barm kommer man jo til at ligne Luna fra Bamse og Kylling når hun tog sin jakke/telt på.
Mit andet spørgsmål er om nogen har hørt om nogle mænd som synes det er rart at ligge i ske eller knalde med et skelet? Jeg er ret sikker på at hvis en mand skulle vælge mellem Britney og Kira Knightly baseret på hvor rart det ville være, knalde med dem, ville 90% vælge førstnævnte, eller hvad? Dette er måske bare noget jeg bilder mig ind fordi jeg seld er lidt blød om midten?
Uanset hvad er der et misforhold mellem det nye kropsideal og moden.
I øvrigt gjorde Joga en ret sjov observation for noget tid siden. Vi sad i hver vores hjem og så Baywatch. Jeg fik en sms fra Jo hvor der stod: Kvinderne havde godt nok mere kød på kroppen i 90'erne. Ser man på Pam & Co. var de jo tynde, men fordi knogler nu er moderne ser de jo tykke ud i sammenligning med de kvinder vi ser på tv idag..

1 kommentar:

Jo sagde ...

Knogleskørhed har jo heller aldrig været nogens foretrukne sygdom, nahhh du, så hellere en muffintop og kødfulde kasser, det har jeg aldrig fået klager over. Det skulle da lige være fra en fitnessluder, men hang til anaboler og tribal tatoveringer. Og er der overhovedet noget klammere end fyre der bruger længer tid på at tænke på deres egen krop end på tøsers? NOPE!!! ALTSÅ: Showing bones are SO last season!