mandag den 22. september 2008

Økologisk hudpleje - vejen til evig skønhed?

Jeg har af Snablen fået til opgave, at skrive et indlæg om økologiske hudplejeprodukter. Ligesom jeg gav Snablen til opgave, at skrive om brutaliteten i børnesangene.

Hm hm hm. Økologiske hudplejeprodukter må jeg indrømme at jeg stiller mig skeptisk overfor. Faktisk er jeg sikker på, at det på ingen måde er vejen til evig skønhed. Min argumentation er den, at der aldrig er kommet noget smukt fra naturens hånd. Se fx. hyæner eller gnuer, ad for satan, det er et dyr jeg ikke gider at se igen.
Jeg tror på kemi kemi kemi i opretholdelsen af en ungdommelig hud og en hot krop. Det er jo ikke ekstrakter af avokado, hønsekød og hindbærsaft der holder folk som Michael Jackson og Janice Dickenson så evigt smukke. Nej deres naturlige ældningsproces er blevet stoppet og nærmest sprolet tilbage ved hjælp af plastic, rottegift og alskens E numre.

Jeg synes deres eksempel er værd at følge. Dog vil jeg stille mig skeptisk overfor alle former for cremer, serumer og vaskegeler, som lover en rynkefri hud og tomme porer (altså dem i huden). Jeg så eksempelvis en hudcreme i Maga forleden til 10.000 kr. fra La Mer. Undskyld mig, men hvis jeg skal give så meget for en creme forventer jeg mindst, at komme til at ligne en Victoria's Secret model, med en IQ på niveau med Einstein. Det eneste der dur er botox. Det har jeg selv fået fortalt af en vammel gammel mand, med tynde ben og ansigtsvisir.

Så mit budskab må være: Økologi nej tak, Kemi 4-ever!!!!

4 kommentarer:

Snablen sagde ...

Min mor ser jo utrolig meget TV. Og det er jeg glad for, for ellers vidste jeg INTET om rigets tilstand.

Hun fortæller at hun så et program hvor en flok unge mønd (20-30 år) fik testet deres sædkvalitet og max halvdelen var ok. Den resterende ½-del ville ikke kun få børn på almindelig vis. Det var pga af alle former for tilsætningsstoffer.

Det vil jo give et problem, når man står der pisselækker som 30-40-50 årig, men uden mulighed for at reproducere. Hvad fanden skal det så til for...?

Unknown sagde ...

dette indlæg stikker så meget ved mine grundvolde at jeg er nødt til mere end bare at kommentere…

Unknown sagde ...

palle = jo

Anonym sagde ...

det kan godt være man skulle tage denne op igen - der var endelig et programder gik lidt til bunds mth. parabener - operation baby på dr
- tjek det, din hudpleje med kemi -skaber varige ændringer og kemien ophobes.....tjek produkter der er økologisk certificerede som Essential Care der er rigtg god som man har råd til - eller en dyr udgave -eco cert er Rudolph Care. Var iøvrigt overrasket over at der findes parabener i slik...