torsdag den 16. oktober 2008

Genialitet in spe - eller i fuld flor?

Så er jeg jo på en måde gået igang med det der speciale. Altså processen er jo den, at man først skal finde et emne og så finde ud af hvordan man vil undersøge det.
Jeg har fået den dejligste vejleder og vi havde første møde for 14 dage siden. Hun stillede mig den opgave, at have en synopsis over mit emne klar til d. 22. oktober. Til de er jer der er uvidende omkring hvad en synopsis skal indeholde kan jeg give jer en kort introduktion; Man skal introducere sit emne og hvorfor det er vigtigt at man undersøger det. Derefter skal man forklare hvilken teori man vil bruge og hvordan man vil undersøge ens problemformulering. Her snakker vi både forskningsdesig, caseudvælgelse samt metode og operationalisering af teorien.
For 14 dage siden havde jeg kun en idé om at jeg ville undersøge noget med offentlig ledelse, men nu...... ja nu er situationen en helt anden.

Jeg har kæmpet. Der har været blod, sved og tårer i kampen om at finde the winner of Dittes speciale. En meget ærbar titel for emnet der vinder.
Jeg har i denne proces fundet ud af at jeg er ikke mindre end genial udi emneudvælgelsen og synopsisskrivningen.

Historien er den at jeg først ville se på hvem der er de bedste ledere DJØFere (sådan en som mig) eller læger. Dette ville jeg undersøge ved at se på hospitalsdirektører som enten er læger eller DJØFere, hvilket ville vise sig at være en æns sværer end først forventet. Jeg skrev en 8 siders synopsis og ville så se om mit design overhovedet holdt i virkeligheden. Jeg brugte 2 dage på at google hospitalsdirektører, men fanst kun en fucking direktør, som ikke var DJØFer.
Mig ind i fortidslevnet Tænkeboksen igen..ogogogogogog så var genialiteten på spil endnu engeng og jeg fandt på at se præstationsmålinger på sygehusene som styringsmekanisme. Jeg havde netop skrevet denne synopsis færdig tikkede en mail ind fra Bjarne Normark som er direktør for sydvestjysk sygehus og som er....... uddannet læge. Hurra hurra hurra.

Nu står jeg så med 2 geniale speciale emner og på onsdag finder vi ud af hvilket der bliver født og hvilket ender som en abort....

Jeg holder jer opdateret..

2 kommentarer:

Jo sagde ...

Wauuu, hvor er du bare top sej - ville ønske jeg ku sige hva jeg hæppede på. Bille har fået en tand idag og vil kun spise isterninger.

roller girl sagde ...

Hvordan kan det barn allerede have fået en tand? Det næste er vel pubbeshår og stemme i overgang..