søndag den 29. marts 2009

En erfaring rigere

Ja, så er man igen blevet klogere og forhåbentlig gentager denne fejl sig ikke.

Fredag aften er der hvor erfaringen høstes. Jeg tager til spinning efter en lang dag i forskningens tegn. Kommer hjem spiser 3 stykker hjemmebagt pizza. Dette virker måske ikke så interessant, men jeg vil argumentere at netop det ringe indtag af føde og væske efter hård træning er skyld i hvordan fredag aften videre udviklede sig.

Klokken 20 var jeg på Trøjborg, hvor en nyerhvervet veninde holdt speciale-afleverings fest. Det var blevet besluttet hjemmefra, at jeg skulle med den sidste bus hjem, da jeg havde en lang dag lørdag med 2 timers træning og jobansøgningsskrivning. Det gik dog hverken værre eller bedere end at jeg på 4 timer fik konsumeret 4 øl og en halv flaske vodka og her vil jeg bede læseren have ovenstående in mente. Dette resulterede i den vildeste teenage brandert, men nåede heldigvis at stikke af fra festen og nå¨den sidste bus inden jeg fik gjort mig selv totalt til grin overfor en flok mennesker jeg ikke kendte.

Da bussen nærmer sig Harald Jensens Plads er koldsveden og kvalmen helt uovertruffen og jeg vælger at stå af 3 stop før jeg er hjemme. På vej ud af bussen lykkes det mig at slå brillerne af en sagesløs kvinde, da jeg vælter ind i hende. Hun var ret utilfreds. Jeg undskyldte og stavrede ud af bussen og satte kursen mod Dalgas.

Da jeg når frem til Dalgas, efter hvad der føles som 40 dages vandring gennem Sinai ørkenen, er jeg helt desperat efter at komme i min seng. I min desperatione glemmer jeg at tælle etager og sætter min nøgle i en dør hvor den ikke passer. Jeg banker på i troen om, at mine roomies har skiftet låsen ud, i mit fravær. Det forholder sig imidlertid således at lejligheden jeg ikke kan komme ind i er vores afdøde underbos lejlighed. Jeg fatter det omsider, da jeg kigger op og ser at der er et sæt trapper mere, der skal forceres inden jeg er i mål.

Dagen efter står der en spand ved siden af min seng med 3 stykker semi-fordøjede pizza, en halv flaske vodka og 4 øl i. Jeg stod først op klokken 19, hvilket også var sidste gang jeg kastede op den dag.

Ingen kommentarer: