søndag den 5. juli 2009

Definitionen af et indholdsrigt liv?

Jeg har nu et stykke tid gået og tænkt lidt over mit nye liv som voksen. Det er efterhånden lidt over en måned siden specialet blev afleveret og dermed også lidt over en måned jeg har befundet mig i det pulserende erhvervsliv. Det er nu ved at bundfælde sig at mit liv er et andet for altid og at indholdet nu, primært, bliver mit job indtil den dag jeg går på pension. Problemet er, at jeg faktisk allerede keder mig enormt meget i mit liv. Jeg står op klokken 6, tager over til Anders og så kører vi til Silkeborg klokken 7. Fra 7.30 - 16-17 sidder jeg på verdens varmeste kontor og nørder i excelark og skriver rapporter til de danske kommuner, som ikke kan overholde deres budgetter. Når arbejdsdagen er slut kører vi til Århus. Jeg smutter enten til træning eller ned og handler. Så bliver der lavet mad. Nogle aftener er der hygning med venner og veninder, men det skal helst slutte klokken 22, da jeg jo skal op klokken 6 næste dag. Weekenderne er pakket med aktiviteter af den ene og anden art for at kompenserer for det manglende social liv i hverdagene.

Denne trommerum har givet mig stof til eftertanke. Lever jeg egentlig et indholdsrigt liv. Jeg synes dagene ligner hinanden til forveksling og glider ud i hinanden og lige pludselig er der gået 1 måned og jeg har ikke "været til stede". Jeg er hele tiden et par dage ude i fremtiden, fordi der er deadlines eller arrangementer der skal planlægges efter.

Jeg har kun mig selv i mit liv og kan jo derfor gøre præcis hvad der passer mig, men på den anden side ville det jo være dejligt at have en at gøre de der ting sammen med. Er det indhold i livet at have en kæreste? Nu er jeg jo den eneste af brugerne af denne blog som er single (af dem i Århus) og kan se at i andre er meget lykkelige og laver en hel masse med de der mænd i har i livet.

Hvad er definitionen på et indholdsrigt liv og hvordan opnår man det? For jeg synes sgu mit liv suser forbi med 180 kmt og ved ikke helt om det er sådan jeg ønsker det skal være. Er indhold en kæreste, børn eller noget helt 3. og 5.??

1 kommentar:

Snablen sagde ...

Hvis indhold er forpligtigelser, så ja! Så er kæreste og BØRN højt på listen over indhold. De skriver drejebogen til filmen "thing to do in Aarhus until you die".

Du har sgu da også indhold i dit liv - masser af det! Spørgsmålet er bare om det giver dig den subjektive følelse af mening (=indholdsrigt liv), som du forventer.

Måske det er den kobling mellem de ting du gør og den værdi det skaber FOR DIG som ikke giver nok?

Jeg tror det er en meget personlig definition. Og jeg tror den skifter, alt efter hvilke forventninger man har til den fase af livet man er i...

Det er blot et bud....