torsdag den 30. juli 2009

Indholdsrigt liv vol. 2

Som lovet kommer her en opfølger på Rollers indlæg om indhold.

Uanset hvor jeg befinder mig i livet rammes jeg fra tid til anden af, at jeg synes der er lige lovligt meget et-eller-andet i mit liv. Senest synes jeg der var lige lovlig meget afføring i mit liv (mest pga en omgang maveinfluenza der for gang nr. 70 i år ramte os). Når jeg så logger på facebook og ser Andys seneste status update: "Andreas Anderskou Mandela has arrived. Can't wait to see Stevie Wonder tomorrow." Så rammes jeg af en forbigående jalousi, og følelsen af at leve et indholdsløst liv. Men så igen hvor mange almindelige mennesker er overhovedet inviteret med til Mandelas fødselsdag??? + han har jo hverken en Bille, hjemmedyrkede tomater, eller sin mor inden for overkommelig rækkevidde.

Med andre ord, det er som om indhold kommer når man ikke har for store forventninger til det, ik måler sig op imod andre og når man i det hele taget fokuserer på noget andet. Fx for mit vedkommende tomater og sådan noget. Pot og Bille er i den grad os indhold, men det der med at dagene flyder sammen og går op i planlægning og deadlines, det bliver 100 gange vildere når man får børn. De skal mades, puttes og skiftes og lige pludselig kan de gå, (jeps den er go nok) bette-jasen er begyndt at staver afsted på sine lange føl-stænger - og det er så det der er indholdet.

Men Roller, måske du faktisk bare skal fokuserer på at lave ting der gør dig glad, og hvis de ikke bidrager til glæde eller velvære, så må du kigge dig om efter noget der opfylder dine krav. Du har 66.578 arbejdstimer tilbage i dit liv, det er squ for lang tid at kede sig. Det er den éne gang i livet hvor du reelt set ik er forpligtet til en skid.

4 kommentarer:

Snablen sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Snablen sagde ...

Dejligt indlæg!

Jeg tror nogle gange at manglende mening er hjernens form for maveinfluenza.

Den vil gerne have noget andet mad den kan køre på, tak! Og ikke mere arbejde a la raw-chicken-sushi. Hjernemaven fortæller at nu vil den have, at der skal ske nye ting.

Og den gider ikke vente 14 dage - for så sker der noget!

(Denne version giver gramatisk mening - modsat den første - som blev slettet)

Jo sagde ...

Siger du med andre ord at manglende udfordringer kan give brain-flu?

Det er klogt snabel!!!

roller girl sagde ...

Tror meget på både Snablen og Jo's take on indhold i livet. Man skal lave ting, som gør en glad og omgive sig med mennesker der bidrager til denne glæde. Tror mit tidligere indlæg, mest af alt, var en manglende accept af hvordan voksenlivet reelt er. Man har bare andre forpligtelser, når man indgår i arbejdslivet, men man har også flere midler (læs penge) til at tilføre sit liv inhold i form af rejser og oplevelser, som jeg ikke har haft mulighed for som studerende. Så konklusionen er, nu hvor jeg har fundet mig mere til rette i mit liv, at jeg synes stadig mit job er røvsygt, men at nu bliver jeg et år og så gør jeg noget ved det. Smutter nok til KBH ligesom alle de andre piger... Hvem ved måske prince charming findes på den anden side af Storebælt? Det håber jeg meget han gør, er meget træt af at være den eneste single efterhånden..