torsdag den 24. september 2009

Jeg skal se mere aftenTV!!!

Jeg så alt for meget TV i går. Bla. God Aften Danmark som med usvigelig sikkerhed hver evig eneste aften rammer laveste fællesnævner for hvad en statsfinansieret, public service tv-station kan tillade sig at vise.

Det er faktisk morsomt at se. For de "eksperter" og andre TV-godter de har inde i showet er på en sær måde en parrallel de de svageste ude i den virkelige verden. De medieverdenens socialt udsatte og De Unge Mødre segmentet.

Til min store, store morskab så jeg fx en gæv rund pige med stærk Tønderaccent forklare hvor godt den sammenbragte familie Hans Kongelige Højhastighed Joachim, Ex-HKHotness Alex (we need that pipeline...) egentlig har det. Der var dybdegående analyser af billeder af mor, far og Nicolai med Martin gående bag ved. Der var Vejle parterapeutens gode råd og ikke mindst glimrende vittigheder om parforholdets udfordringer.

KLIP!

Og så lander vi ved 3 orange Chippendalefyre som skal fortælle hvem der er mest mand af BS, HKH Frede, HTH Claus Løkke Rasmussen og SOS Sidney Lee. Igen lækker, lummer journalistik, som til sidst får den kvabsede mandlige vært til at trække op i egen trøje for at demonstrere mangel på six pack.

Jeg gad godt vide hvem den faste, dedikerede seerskare er til det her cirkus af ligegyldig idioti...? Helt ærligt! Så var lykkehjulet sgu da trods alt bedre. Der var man da tvunget til at gætte lidt med (og æde et stykke fars Børsen, hvis man tabte væddemålet om PLAIDEN til 500 kr). Nej DET var tider!

3 kommentarer:

roller girl sagde ...

Man kan også sige at Lykkehjulet krævede noget af sine seere og deltagere, nemlig at de kan læse og skrive. Det behøver man ikke nødvendigvis at kunne for at se Go'morgen Danmark eller Aften Showet.
Men det er virkelig blevet laveste fællesnævner, der er blevet den danske fællesnævner både når det gælder tv, men i allerhøjeste grad også når det gælder politik. Jeg bliver så træt af den danske middelmådighed nogle gange. Når det sker skifter jeg over på DR2:-)

Jo sagde ...

Som min mor (hvis nytårsforsæt ellers var ikke at se Go'aften Danmark) så smukt udtrykte det den anden dag: Når Puk Elgård ligger flere længerder fra alle de andre værter ud i journalistikkens kunst, så skaber det lisom et fint billede niveauet.

DR2 er os min redning, Krysters Kartel som sendes om onsdagen kan varmt anbefales. Mad der holder om sødndagen og Præmiere om mandagen.

Snablen sagde ...

Plus at der bare var de lækreste outfits i lykkehjulet. de var sidehestehale tilsat turkis lærreds-heldragt og Bengt i en lækker bordoux, møstret blazer. Det var da yummi! Og en hovedgevinst på 50.000 til et køkken. Kunne man virkelig få et køkken til de penge den gang??