onsdag den 30. september 2009

Kina - tur/retur

Det er lidt sjovt det der med hvad der nu lige er "limbo" i medierne for tiden... Der ligger flere hundrede asiatere som ikke trækker vejret mere efter vejret skabte sig derovre. Men alligevel vil vi hellere læse om at nu er Michelle Obama ankommet til Skovshoved, og Oprah holder hof på en café i København, hvor hun sammen med et antal danske kvinder prøver at forklare hvorfor vi danskere er verdens lykkeligste flok, når nu 50 % af alle par bliver skilt.

Jeg blier lidt småfornærmet på verdens vegne, men også lidt pinlig over det faktum at mig-mig-mig generationen "x" har vokset sig så stor, at det ikke er interessant hvis det ikke er om os tingene drejer sig.

Det er vel egentlig en tendens som os fjerfissere har oplevet på mikroniveau, hvor hvis vi ikke har passet ind i selvrealiseringsplanen har man fået lov til at ligge i rismarken og ralle med hjertet i blenderen.

Hvad gør man ved de mennesker hvis mål er implementeringen af deres livsstratigi og intet andet, og som i øvrigt ikke tåler kritik. Giver man dem en enkeltbillet til et kinesisk bondesamfund, eller indfører man tvunget 1-barns politik (du skal have et barn, så du kan lære at der er andet i livet end DIG).

Og hvordan undgår man selv som fjergfis at ryge i fælden?

(jeg har slet ikke taget hul på den danske ligusterfacisisme - det kommer en anden gang)

2 kommentarer:

Jo sagde ...

Personligt er jeg faktisk lidt forvirret over verden lige nu, måske er det fordi jeg i over en måned har været for kvæstetet til at holde mig vågen til 21 nyhederne. Men what the fuck bestiller to midalderende koner (som godt ku se ud somom at de var mere til wellness end worldgames) som repræsentanter for OL i Chicargo??? Og Kineserne kombinerer en 60 års fødselsdag med jordskælv, altimens Obama opbruger et mellemstort industrilands Co2-kvote for at være i Danmark i FEMTEN SEKUNDER! HÆPHÆJ!!!

Snablen dine spørgsmål er gode, men for esentielle til så tidligt på morgnen... jeg må vende tilbage når jeg er opdateret på verdenssituationen.

roller girl sagde ...

Ved ikke helt om man kan skyde skylden på generation-x eller om skylden i virkeligheden hovedsageligt ligger ved medierne og deres fokus. Det er jo et eller andet sted dem, der vælger hvilke "nyheder" og historier, der skal bringes og det er sgu ikke altid de vigtigste i verden.

Jeg tænker, som Snablen, hvornår Mrs. Obama og Ms. Winfrey er blevet vigtigere end krig, ødelæggelse og folkemord (som stadig pågår i Darfur 5 år efter, at FN prøvede at lave en form for resolution).

Man kan vel et eller andet sted sige at Danmark er et generation-x land fordi så snart der sker det mindste interessante her skal det plastres ud over hele sendefladen uden hensyntagen til hvad der sker i øvrigt. Så min kritik er ikke så meget rettet mod de der bruger medierne, men i højere grad de der arbejder i medierne.