torsdag den 22. oktober 2009

Fedt er altså bare bedre

Jeg er nået frem til en erkendelse, som jeg et eller andet sted hele tiden har vidst var en universel sandhed. Fedtholdigt mad smager altså bare bedre end den lettere version. Her er et par eksempler som skal underbygge mit argument (og som skal fungerer som forklaring på at jeg har runde former og elsker dem):

1: Ymer er bare bedre end Ylette.
I søndags kom jeg hjem fra KBH efter den dejligste forlængede weekend. Jeg vidste at mit køleskab var gabende tomt, så jeg gik i seveneleven for at købe noget yoghurt til mandag morgen. De havde ikke andet end pære/banan sødmælksyoghurt og ymer. Mandag morgen da jeg skulle indtage min morgenmad blev jeg simpelthen så lykkelig. Ymer har den dejligste cremede konsistens og smag, mogsat den grynede konsistens og sure smag ylette har. Der er 2 procentpoints forskel i fedtindhold og dem tager jeg sgu gerne med for fremtiden. Mhhh ymer.

2: Letmælk i kaffen/på cornflakes/på havregryn smager bare bedre end skummetmælk i kaffen/på cornflakes/på havregryn.
Jeg synes mest af alt skummemælk smakger af vand med mælkeessens i. Igen tager jeg gerne de ekstra procent fedt for at få den bedre smag.

3: Rigtig jordbærkage er bedre end Vægtkonsulenternes mayonaiseversion.
Jeg elsker simpelthen bare kage og det er et problem når man sætter sig for at mindske omkredsen af de fødedygtige hofter. Så er det jo heldigt at Vægtkonsulenterne har udarbejdet en opskrift som gør det muligt at nyde en lang række kager, da de ikke indeholder fedtstof, sukker eller andre forbudte ting. Må dog indrømme at jeg alle dage vil vælge den ægte vare og hvis dette ikke er muligt, så vil jeg faktisk hellere undvære. (Selvom den jordbærkage Crosse lavede engang var ganske udemærket).

2 kommentarer:

Snablen sagde ...

Hil alle kulhydrater!

Jo sagde ...

For slet ik og tale om den foie grasjeg indtog i fredags. Det er 6000 kilokalorier jeg os gerne tar med...