onsdag den 27. maj 2009

Dagens hirtshalgenser (eller hva de nu hedder)

Ved godt Fjergfis har glødet idag, men er nødt til at knytte en kommentar til "dagens mand" fælden som jeg akkurart faldt i. HVORFOR er det at Nordjydere fremstår så umådeligt uinteligente når de optræder på skærm? Dagen mand var en ung, vel sammensat mand fra Hirtshals, eller lidt uden for faktisk. Han var kun 20 somre og havde valgt "kald det kærlighed" som underlægningsmusik til sin entré. Han havde med andre ord et par småting imod sig, men udsenet med sig. På trods af, at min dialekt er ud af samme gren som fyrens, får den i det øjeblik den toner frem på skærmen mig til at krumme tærer. Hvorfor lyder vi så dumme, altså ik dig Snabel, men os andre? Trods dialekten, trak han afsted med en krage på 27. "Af dem der var tæ' ba' sys' han hun var maje pæn" sagde han glad til kameraet "å han ha' fåe sån't hotæælværls, såååå dæ ble spændende a se om han sku sov alene".

En anden ting? Ved nogen om ord som tøjte eller afsuttet bolsje er nævnt i pigernes dress coat til det program??? Hva sker der!

Sov sødt.

4 kommentarer:

Snablen sagde ...

Jeg er 100 % enig i, at der er ALT ALT for meget Bestseller satin i det program. Og så alligevel ikke.... Det er ligesom om der kronisk mangler ½ meter satan omkring bringen på de der damer. Måske er det fordi de tænker at de 3 cm sminke gør det ud for en form for tøj.

Snablen sagde ...

og satan = satin for dem som ikke kan tøjbranche slang! ;-)

Jo sagde ...

HA HA HA! Bestseller satin. Bedste udtryk siden intimpircingen blev døbt kødkalender.

roller girl sagde ...

Så selv samme program med den kære gut fra Hirthals. Og jeg kom til at skade mine fodsåler da mine tånegle borede sig op i dem!!

Nordjyder og fodboldspillere skulle forbydes at udtale sig på tv!