fredag den 5. juni 2009

Gøgl skal dø - statstøttet gøgl skal dobbeltdø!

Jeg har lige haft et meget ubehageligt angstanfald.... Først troede jeg nemlig at jeg var blevet liberal. Heldigvis sidder jeg på arbejde, så det ville være ret let at kaste sig ud fra Sinnerups 5. sal og ned i åen. Men i virkeligheden lider jeg af noget langt mere almindeligt - nemlig had til gøglere og rollespilstyper.

Min fine røde avis har i dag bragt en lang arkitel om at kulturinstitutionerne får frataget millionstøtte.

Og nu (endelig) kommer pointen. Der er nemlig tale om at man tager støtten fra Nordsjællands stolthed - Esrum Kloster & Mølle - oplevelser baseret på natur, kultur og tro... I forvejen en idiotisk kombination. Men nu kommer billedet.....



Det her elendige gøgleri har den danske stat givet 5,6 mio til årligt. Og der kommer ca. 60.000 gæster årligt. De 60.000 gæster bliver tilmed aftvunget 50 kr. i indgang. Dvs. dette sted, hvor folk tilsyneladende hopper glade rundt i grimt middelaldertøj når de holder fri fra fabrikken i Allerød formøbler i alt 10 mio. kr. årligt. Imponerende....

Gøgl for 10 mio. vil jeg gerne have mig frabedt. Ellers flytter jeg fandme - til Harzen!

Til jer freaks som ikke kan nå nok gøgl: hermed mulighed for at nyde stedets diasshow (powerpoint er ikke dukket op i Esrum endnu fordi det tager så lang tid at gå derop i Buffalo's) :-) http://picasaweb.google.dk/esrumkloster/EsrumKlosterMLlegRd#





2 kommentarer:

roller girl sagde ...

HAD HAD HAD til gøgl!!!

Unknown sagde ...

ha ha ha ha... jeg brækker mig af gøgler-grin