lørdag den 13. juni 2009

lørdag morgen

PRE 8.00

5.00 Glad dreng vågner og er klar til dagens dont. Forsøger at forklare ham at det er nat og vi skal sove. Uden held.
5.15 Tænder fjernsynet, zapper - morgenhår starter ik før 7.00 PIS. Animal Channel - tak! Vinder 15 min snuen på den konto.
5.45 "mam mam mam" siger nu mindre glad dreng, alt imens han presser fjernbetjeningen ind i min mund. Den kan ik trækkes længer. Op, harvergrød, tømme opvaskemaskine sammen med en meget flittig hjælper, ned og tømme vaskemaskine, for at aflede nu meget sulten dreng, indtil grøden er spiselig.
6.00 KLAMT, træder i havergrød med bare tæer, portionen er spist drengen er stadig sulten, smør en rubber. Sætter franskbrød og rugbrød i ovnen, har hævet hele natten (ku ha lave fredag aften indlæg), kun hår, tøj og mit trætte fjæs afsløre at jeg på ingen måde er overskudsagtig.
6.30 Bygger dyretransporter i lego, prøver at forklare Bille vigtigheden i at transporterer dyr på en ordenlig måde, han stikker sin finger igennem et stykke melon, kigger på mig gennem hullet og siger "kuk kuk". Han ved præsis hvad jeg taler om.
7.00 SHIT franskbrødet... Hårdt udenpå klæ indeni. arggg!!!
7.30 Bille i barnevognen, hunden ud og tisse, kan jo lige smutte forbi bageren og købe et reserve franskbrød (hvis mit eget er uspiseligt) og to morgen-kager (minder på mange måder om morgen-bajeren, totalt langt ude at spise kage på den her tid af dagen, men ordet "morgen" retfærdiggør det lisom).
8.00 Rugbrødet er lige i øjet (tak til jo2 for surdej), drengen sover og et stk's skive af det klæ brød + halv morgenkag ligger tungt på bunden af min mavesæk.

8.00 Net avis, fjergfis og kaffe- ARHHH! Palle står op, rundt på gulvet over at have sovet til kl. 8 (IMORGEN ER DET MIN TUR)

Nu kommer listen over de ting jeg STADIG ik har nået her 9.05

Tisse!
Ta' strømber og mascharer på (på trods af at jeg har været i bageren)
Børste tænder.
SHIT, BH mangler jeg faktisk os... pinligt.

3 kommentarer:

Snablen sagde ...

Alle former for kiksere er tilladt når man står op når vækkeuret siger noget med 5 - særligt i weekenden!!

Jo sagde ...

Snabel kan du mærke hvordan en rød tråd af haver i form af grød og gryn begynder at vise sig?

Snablen sagde ...

Ja... Og sådan som vi så ud i morges begynder jeg at forstå hvordan alt det havre på mest upassende vis sniger sig ind i vores liv!

Det eller også bor det under broen ved Maga og er klar til attack hver morgen.