mandag den 10. august 2009

Kristian Jensen VS. Peter Rindal - round one.

Som nyslået medlem af bloggen (...og tak for det i øvrigt, det bryder lidt med overskriften men det er da positivt at redaktørerne ikke er fundamentalister hvad det angår!) har jeg en forespørgsel som jeg håber i vil byde ind over for. Jeg har gennem længere tid bare læst I andre, mere erfarne bloggers skriverier, men det må være på høje tid med en debut-postering. Det kan ikke være rigtigt at en ingeniørrrr ikke er oppe på det tekniske beat.

Det drejer sig om det klassiske dilemma: Brug penge, eller lad være. En situation som I alle har stået i tidligere.

Sagens kerne er kunst. Jeg har igennem længere tid været på udkig efter noget kan pryde væggene i min og Pingvinens ydmyge bolig, men har haft svært ved det man finder i de Aalborgensiske gallerier. Nu er det så lykkedes mig, på den anden side af atlanterhavet at finde noget der falder i smag. Men ak!

Selve "maleriet" (for det er egentligt bare en avanceret fotokopi) står i den nette sum af ca. ~500$, og læg dertil oveni at Kristian Jensen nok kommer og lægger sin klamme hånd på det inden det kommer ind i landet, Post Danmark skal have deres del, og at fragten i øvrigt også koster lidt. På det tidspunkt er det kun jeg der ved hvad det kommer til at koste, men det er nok ikke småpenge.

Det jeg vil have jeres bud på er om det er fedt nok i forhold til omkostningerne? Kan det forsvares, bør min pengepung lide for kunsten, eller skal jeg bare tillægge mig en mere Rindalistisk tilgang, og printe det selv på et stykke A4 papir på arbejdspladsens printer i mogen?

Hvem bliver vinderen her: Kristian Jensen, eller lagerforvalter Rindal fra Kolding?

3 kommentarer:

roller girl sagde ...

Først og fremmest, hjertelig velkommen på bloggen Peden. Man kan godt være feminist selvom man har en penis faktisk. Nå men nu til sagens kerne. Jeg har en meget afslappet holdning til penge og mener at de er til for at skabe glæde og oplevelser. I den optik synes jeg ABSOLUT du skal investere i billedet med den skabede pige. Alternativt kan du lure lidt på artrebels.dk, hvor du kommer til at spare tolden.

Snablen sagde ...

Man skal aldrig printe ud på printeren. Heller ikke selvom den virksomhed har en plotter stående.

Jeg mødte en gang en kunstner som var så ukvik at alle hans ting lå i ufattelig høj opløsning på nettet - lige til at printe. Men ud over at billederne stadig blev grynede, havde jeg bare en fesen mavefornemmelse omkring dem.

Det endte med at de printede billeder og jeg slog op. Og måske kunsteren ikke var så ukvik igen..?

Det er på en måde ligesom kopimøbler: Der er kun een ting som er mere nederen end en svanestol fra AJ - det er den engelsk producerede kopi...

Jo sagde ...

Køb Peden, det er meget fint - og du vil glæde dig over det i 100 år. Kunst er, sammen med mad det bedste man kan bruge sine penge på.